El grup municipal del PSOE a l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu vol denunciar públicament la negativa, per segona vegada, de l’alcaldessa Carmen Ferrer a convocar un ple extraordinari urgent sol·licitat conjuntament pels regidors del PSOE i Unides Podem, per tractar la crítica situació de Can Rova.

L’alcaldessa Carmen Ferrer, en lloc de donar la cara i oferir explicacions a la ciutadania, ha optat novament per denegar la petició del ple extraordinari, negant-se a debatre i a oferir respostes públiques davant el conjunt dels veïns i veïnes del municipi. Des del grup municipal del PSOE considerem aquesta decisió com un clar intent d’amagar la seva actuació respecte a la problemàtica de Can Rova, evitant un diàleg necessari i transparent sobre un tema que afecta directament desenes de famílies.

El grup municipal del PSOE sol·licitava que, a més de la convocatòria del ple, s’inclogués la proposta dels següents acords:

Creació d’una Comissió de Seguiment Permanent: Encargada d’avaluar de manera contínua les mesures adoptades per a la reubicació de les famílies afectades i garantir que es compleixin els drets bàsics d’aquestes persones.

Convocatòria d’una Taula de Diàleg: Incloure representants de les famílies afectades, tècnics municipals i organitzacions socials per garantir una gestió participativa i consensuada de la situació.

Establiment d’un Pla d’Emergència Social: Que contempli recursos municipals i coordinació amb altres administracions per proporcionar solucions habitacionals adequades i permanents per als afectats de Can Rova.

L’alcaldessa Carmen Ferrer ha justificat la seva negativa afirmant que “no consta que l’evacuació de Can Rova hagi causat alarma ni impacte social de gravetat a la ciutadania del municipi de Santa Eulària des Riu que obligui a adoptar mesures immediates urgents”. Aquesta afirmació, però, contrasta amb la realitat de les famílies afectades, que es troben en una situació de risc d’exclusió social i sense alternatives residencials, exposades a l’exterior en plena temporada alta.

L’urgent d’aquest ple extraordinari no només es fonamenta en la necessitat de donar explicacions públiques i transparents a la ciutadania, sinó també en la premura d’adoptar mesures que mitiguen l’impacte social d’aquesta crisi humanitària. Ignorar l’urgència d’aquesta convocatòria és desatendre les necessitats més bàsiques d’aquestes persones, que són veïns i veïnes del municipi en una situació de desemparament.

A més, és essencial que l’actuació de l’Ajuntament davant del drama de Can Rova es debati públicament en el ple municipal. La magnitud de l’impacte d’aquesta situació sobre la ciutadania i la seva repercussió als mitjans de comunicació locals i nacionals fan que les explicacions de l’equip de govern no puguin ni hagin de quedar limitades a reunions a porta tancada amb l’oposició. La convocatòria d’aquest ple extraordinari està més que justificada per donar respostes clares i transparents a la ciutadania, que té dret a conèixer les accions i omissions de l’Ajuntament en la gestió d’aquesta crisi.

El grup municipal del PSOE continuarà exigint respostes i una gestió responsable per part de l’equip de govern, defensant els drets de les famílies afectades i la transparència en l’actuació municipal.