El PSOE denuncia la gestió econòmica de Vicent Marí “plagada d’irregularitats”: La Sindicatura de Comptes detecta 5,4 milions d’euros sense control de fiscalització, en el seu informe sobre l’exercici 2022.

“Un nou informe que confirma, una vegada més, una gestió econòmica irresponsable i plagada d’irregularitats, per part d’aquest equip de govern del Consell Insular, amb incompliments legals, falta de rigor, falta de transparència i un abús de la contractació sense els corresponents controls de fiscalització”. La portaveu del PSOE, Elena López Bonet, i el conseller Víctor Torres, han informat avui en roda de premsa de l’informe de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears sobre el Compte General del Consell Insular d’Eivissa corresponent a l’exercici 2022.

La portaveu socialista ha explicat que l’informe recull 8 expedients d’acords i resolucions adoptats en contra d’objeccions suspensives formulades per la Intervenció del Consell, per un import total de 883.000 euros, i un total de 139 expedients d’acords i resolucions adoptats amb omissió del tràmit de fiscalització prèvia, per un import total de 4.476 milers d’euros.

En total, “5,4 milions d’euros de despesa que s’ha pagat al marge del procediment preceptiu de control i fiscalització”, ha criticat la portaveu del PSOE.

A part, Sindicatura ha analitzat un mostra de contractes i ha trobat “que determinades prestacions s’han realitzat sense dur a terme els procediments de contractació adients”. Es tracta “d’incompliments perquè se superen els volums de facturació permesos en la normativa del contracte menor, amb el mateix creditor i una prestació similar.” És a dir una “fragmentació de contractes”, com ha denunciat Elena López, qui ha anunciat que el PSOE reclamarà consultar aquests expedients.

La portaveu ha denunciat la “nefasta gestió econòmica del Sr. Vicent Marí i del seu conseller responsable, Salvador Losa”. “Un Sr. Losa de qui dèiem aquesta mateixa setmana que no podia continuar ni un dia més com a responsable d’Esports, després del fiasco del Triatló i d’haver renunciat a aquesta prova per la seua pròpia incapacitat d’organitzar-la correctament. Idò ni com a conseller d’Esports, ni com a conseller d’Hisenda. És un autèntic desastre de conseller”.

En definitiva, “una gestió econòmica nefasta, amb més ombres que llums, amb falta de transparència, carregada d’irregularitats, d’aquest Consell Insular clientelar i al servei d’uns pocs i al servei dels interessos del PP, en què l’ha convertit Vicent Marí”.

El conseller Víctor Torres ha repassat altres punts de l’informe de la Sindicatura de Comptes, que també adverteix de l’incompliment de terminis en l’aprovació del pressupost, deficiències en la transparència i rendició de comptes, incidències en el pagament de factures o incidències en la gestió dels serveis públics, com és la pròrroga de les concessions de transport públic més enllà dels terminis legals.

També detecta deficiències en la gestió del personal i les retribucions, ja que no hi ha una relació de llocs de treball actualitzada, mentre que el complement de productivitat (1,39 milions d’euros el 2022) es paga sense un sistema objectiu d’avaluació de rendiment.

També hi ha una falta de control sobre les finances públiques, ja que no es va elaborar l’informe resum anual de control intern del 2022, ni tampoc el del 2021, no es fa un seguiment individualitzat dels romanents de crèdit ni de les despeses pluriennals, no es fa un control adequat dels projectes amb finançament afectat, o la falta d’auditoria dels sistemes comptables.

El conseller Víctor Torres ha dit que “no podem oblidar que a l’informe sobre el Compte General del Consell de 2022 se suma a l’informe sobre Contractes i Subvencions també de l’exercici 2022”, publicat el passat mes de novembre, i que advertia que les subvencions de concessió directa, “a dit”, varen representar en el 2022 un 37,6% del total de subvencions, i altres irregularitats com una falta de criteris objectius en les bases de convocatòries, resolucions sense justificació o preses amb criteris que no figuren enlloc, i despeses no susceptibles de subvenció aprovades igualment. En contractació, l’informe de novembre de la Sindicatura de Comptes també alertava de 2,7 milions d’euros en contractes irregulars, concretament 1,4 milions d’euros corresponen a serveis que continuaven prestant-se sense contracte renovat, i 1,2 milions d’euros amb contractes menors tramitats de manera recurrent per evitar controls.

“Com veim, un informe darrere altre de la Sindicatura de Comptes que constata la gestió econòmica fosca d’aquest equip de govern”, ha conclòs Víctor Torres.

INFORME SINDICATURA DE COMPTES 

Comments are closed