El PSOE lamenta la falta de previsió en el desallotjament de Can Rova i la nul·la resposta del Partit Popular davant l’increment del drama social per la falta d’habitatge

El PSOE vol manifestar públicament la seua crítica per la falta de previsió de les institucions, governades pel Partit Popular, en el desallotjament de Can Rova. Una actuació que feia setmanes que tenia data fixada i que, a pesar d’això, les autoritats no ha sabut preveure de manera correcta, provocant una situació dramàtica i la desesperació de moltes de les persones que hi vivien, entre les quals hi havia famílies amb menors a càrrec.

El que ha passat avui, amb un desallotjament executat de manera abrupta i sense oferir recursos socials suficients, demostra una greu falta d’empatia del Partit Popular envers les persones que es troben en aquesta situació, que afecta centenars de persones que viuen en diferents campaments, caravanes o infrahabitatges en nombrosos punts de la nostra illa.

El cas de Can Rova és, desgraciadament, un exemple més del creixent fenomen del ‘xabolisme’ provocat per la greu crisi de l’accés a l’habitatge, davant de la qual ni el Consell Insular de Vicent Marí ni el Govern balear de Marga Prohens, com tampoc cap dels ajuntaments de l’illa, han pres cap mesura durant l’últim any.

El drama social de Can Rova evidencia la falta d’un pla integral per afrontar la problemàtica de l’habitatge al municipi i al conjunt de l’illa d’Eivissa per part del Partit Popular. Fa setmanes que els sentim a dir que s’han de prendre mesures, però a l’hora de la veritat, com ha passat avui a Can Rova, segueixen donant l’esquena al problema.

Des del PSOE exigim, una vegada més la presa de mesures contundents i immediates en matèria d’habitatge, com és la limitació dels preus del lloguer a l’illa d’Eivissa i reprendre les polítiques de construcció d’habitatge públic. Mesures que el PP es nega a tossudament a adoptar, a pesar de la urgència d’abordar el problema de l’accés a l’habitatge.

Lamentablement, al PP només l’interessa l’amnistia urbanística i continuar creixement amb polítiques que fomenten l’especulació i el benefici d’uns pocs, el que provocarà encara més desigualtats socials a la nostra illa i un increment de fenòmens com el ‘xabolisme’.