Avui s’ha conegut la denúncia d’un grup de funcionaris del departament de Turisme del Consell que, de manera anònima, han acusat al conseller José Marcial Rodríguez per suposada coacció, maltractament i ingerència política dins d’expedients en tràmit. La portaveu del Grup Socialista, Catalina Cladera s’ha mostrat “molt preocupada” davant les informacions publicades, i ha exigit a Galmés “el cessament de Marcial Rodríguez com a conseller i que doni explicacions dels fets en un ple extraordinari del Consell”.
La portaveu socialista al Consell, Catalina Cladera, ha demanat que Llorenç Galmés “cessi immediatament el seu conseller de Turisme, José Marcial Rodríguez”, després de fer-se pública la denúncia d’un grup de funcionaris del departament de Turisme, en la qual es relaten episodis de suposats maltractes i amenaces, ingerències polítiques en les tramitacions d’alguns expedients i mal clima laboral.
“Són fets molt preocupants” ha dit Cladera, per que “no es pot permetre que un alt càrrec sobre el que pesen aquestes acusacions segueixi com a conseller de Turisme”. El Grup Socialista també ha enregistrat una petició de convocatòria d’un ple extraordinari per a què Galmés pugui explicar els fets. “Ens ha d’explicar si ell ja coneixia aquests fets, que es remunten a fa més d’un any, com és que els ha permès”.
Un altre dels aspectes preocupants de la denúncia pública és els suposats !”tractes de favor en la tramitació de determinats expedients”, com el cas dels agroturismes Sa Vinya d’Andratx o sa Talaia Blanca. Sobre aquest darrer establiment pesa una ordre de tancament per sentència judicial ferma que no s’ha fet complir. O casos de falsejament de dades de la inspecció turística. “Necessitam saber tot això, que el sr. Galmés doni la cara”.
Cladera ha reclamat també una auditoria interna per avaluar la gestió del departament de Turisme durant tota la legislatura, per comprovar aquests indicis d’ingerència política dins de la tramitació dels expedients. “En funció de tot el que es pugui saber, també demanem al Consell Insular i al sr. Galmés que ho denunciï davant la Fiscalia, davant de la gravetat dels fets.
Cladera, en nom del Grup Socialista, ha llençat un missatge de suport als funcionaris del Consell de Mallorca, i n’ha demanat “protecció”. Hi ha mostres “més que suficients” de les ingerències que han patit els funcionaris de Turisme; tampoc s’han ofert dades concloents de la feina de la inspecció turística, malgrat les comunicacions confuses al respecte que ha fet el conseller Marcial Rodríguez, i en quant a la reducció de places turístiques, Cladera ha destacat que “en cap moment ha semblat que els anuncis de Galmés s’han arribat a dur a terme per part del departament”.