El PP torna a defensar la continuïtat de la portaveu Núria Riera, al Consell, malgrat no acreditar la seva compatibilitat per exercir el càrrec.         


El portaveu adjunt del Grup Socialista, Javier de Juan, ha responsabilitzat Galmés per mantenir Riera en el seu càrrec malgrat les evidències que demostren que ha abandonat injustificadament la seva tasca professional com a funcionària que es remunera amb el 100% de salari per exercir feines de portaveu del PP. “Vostè coneix que la sra. Riera feia rodes de premsa, assistia a tertúlies, feia actes de partit i tot en el seu horari de funcionària, pel qual te una remuneració del 100%, no se de què se sorprenen”.
El ple del Consell també ha conegut la intenció de l’equip de govern de valorar processar els fems d’Eivissa a la incineradora de Mallorca, contradient allò que havia declarat el vicepresident de la institució, Pedro Bestard.

El ple del Consell de Mallorca, amb els vots de PP i VOX ha tornat a salvar la portaveu del PP Núria Riera davant la demanda de destitució immediata i devolució de les quantitats cobrades irregularment aquesta legislatura, en haver meritat salaris públics equivalents a una jornada laboral de 175% fins a un total de 130.000 euros anuals, sense comptar amb la compatibilitat concedida i sense acreditar l’assistència al seu lloc de feina a la funció pública de la Comunitat Autònoma com a cap de servei.

El portaveu adjunt del Grup Socialista, Javier de Juan ha responsabilitzat Galmés de l’encobriment de Riera: “Galmés menteix quan afirma que cal esperar els informes del Govern sobre Riera, per que sap perfectament que la seva portaveu ha fet rodes de premsa, ha assistit a tertúlies, ha fet actes de partit i tot això en hores laborables de la seva feina de funcionària”. De Juan ha acreditat un cop més que Riera no ha sol·licitat ni obtingut la compatibilitat per a exercir la seva feina com a funcionària, i que els informes que el PP aporta a la causa per defensar la legalitat de Riera, són en realitat per justificar la pujada salarial de 20.000 euros a principi de legislatura.
Pel portaveu socialista, la prova més clara de la il·legalitat de l’actitud de Riera és precisament el canvi radical de la seva dedicació a les tasques de portaveu del PP, ja que en el darrer mes ha deixat de fer rodes de premsa, i actes de partit, i ha intensificat la seva presència al despatx de funcionària.

D’altra banda, el Grup Socialista ha posat de manifest la incongruència de l’equip de govern, a l’entorn del dilema sobre acceptar els fems produïts a Eivissa, per ser incinerats a Mallorca. Les afirmacions rotundes del titular de la cartera de Medi Ambient, Pedro Bestard, que es va negar en rodó a que a Mallorca s’acceptessin els residus d’Eivissa, avui les afirmacions del conseller de Presidència ja han obert la porta a que la importació dels residus sigui una realitat. “En què quedem, sr. Galmés, està negociant amb el sr Marí (president del Consell d’Eivissa) o no?”, ha demanat De Juan.

Després de saber que el Consell admet la mediació del Govern per trobar una solució per a la gestió dels fems que no podran ser processats a Eivissa, De Juan ha demanat quina serà la pròxima passa, després d’una trajectòria “erràtica” en la política de residus del Consell de Mallorca. “Van arribar prometent una baixada del 10% en la tarifa, que no s’ha produït, han fet aportació extraordinària de 62 milions d’euros de romanents, i a març de 2025 encara no tenen aprovada la tarifa de fems d’enguany”, ha recordat De Juan, com a demostració del desgavell dins l’equip de govern de Galmés.

Mocions socialistes per a la internalització del servei de la ITV i per evitar la solitud no desitjada per a dones majors a Mallorca.

El ple del Consell de Mallorca d’aquest dijous ha aprovat una moció a proposta del Grup Socialista, per dotar de contingut l’abordatge d’una problemàtica creixent entre les dones majors: la situació de desprotecció que els suposa la soledat no desitjada. La proposta demana la posada en marxa d’una estratègia des de les administracions, amb programes de detecció i atenció especialitzada, de manera consensuada amb agents socials i l’Observatori de Persones Majors, posat en marxa la passada legislatura. La consellera socialista Beatriu Gamundí apel·la a “l’IMAS a evitar aquesta desprotecció extrema de persones que es queden sense xarxa familiar i social en una situació d’aïllament que condiciona la seva situació vital”.

El Grup Socialista també ha presentat una moció, per evitar la privatització total del servei, fet que es presumeix en la intenció de Galmés de fer incloure una disposició ad hoc dins del Decret Llei de Simplificació Administrativa. Els Socialistes defensen precisament tot el contrari “per internalitzar servei i treballadors d’una manera similar a la que s’ha fet en l’àmbit social amb el personal de les residències Miquel Mir i les Germanetes”, segons ha defensat en el ple la portaveu Catalina Cladera, en una iniciativa que ha estat rebutjada pel ple.

Comments are closed